دريافت و انتقال تقاضاي کار دانش آموختگان ايراني به ارگانها و يا سازمانهاي داخلي يکي ديگر از وظايف بخش کنسولي نمايندگيهاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور است. اين افراد در صورت علاقه به کار در ايران مي توانند به نمايندگي مستقر در کشور محل سکونت خود مراجعه و ضمن درخواست و تقاضای کتبی مدارک زير را نیز جهت بررسی موضوع ارائه نمايند.
مدارك لازم:
بخش امور اجتماعي مدارک ارائه شده را طي نامه اي به اداره امور اجتماعي وزارت امور خارجه ايران ارسال مي نمايد. اداره امور اجتماعي تقاضاي کار دانش آموختگان رشته هاي غير پزشکي را به اداره کل اشتغال فارغ التحصيلان وزارت کار و امور اجتماعي و درخواست دانش آموختگان رشته هاي پزشکي را به مرکز تامين و توزيع نيروي انساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ارسال خواهد نمود. مراجع فوق پس از بررسي تقاضاهاي واصله، پاسخ لازم را به اداره امور اجتماعي اعلام تا به اطلاع متقاضي رسانده شود.يادآوري مهم :
سفارت جمهوری اسلامی ایران - بانکوک
|